fbpx
Wybierz rodzaj montażu

Wybierz rodzaj montażu

Wybierz rodzaj montażu i zdynamizuj swój film. Nawet jeśli jest to video wizytówka, film promocyjny na stronę www albo video post na FB, czasem warto poznać zabiegi jakie są stosowane w filmach fabularnych, które oglądasz w kinie. Możesz mówić o mieście, a pokazywać kopiec mrówek – coś w nieoczywisty sposób. Możesz zagrać muzyką, jej tempem, głośnością a nawet i ciszą. Pociąć ujęcia stosując elipsę, poprzestawiać fabułę w sposób nielinearny, zastosować efekt Kuleshova i wiele innych trików. Ominąć zaś montaż "od klamki do klamki" i ten linearny, jeśli to nie wywiad lub moduł twojego kursu online. Warto też wiedzieć kiedy stosować twarde cięcia bez przejść, a kiedy te miękkie gdzie widz się rozpłynie razem z nimi. Jeśli masz już zbudowaną opowieść storytellingową, o której pisałam TUTAJ, nagrane ujęcia to teraz równie mocno i intrygująco możesz podziałać na etapie montażu. Zarówno kompozycją i dynamiką scen jak i efektami. Poniżej kilkanaście opcji: rodzaj montażu i figury montażowe. Poczytaj. Spróbuj zapisać gdzieś obok, te które mogą pasować do historii o twojej pasji, biznesie. Zapiski przydadzą Ci się w trakcie montażu ,ale też na etapie planowania nagrań. Na pewno nie polecam montażu linearnego (liniowego) ustawionego chronologicznie, używanego najczęściej jako instruktaż, tutorial. Opowiada się w nim...
Więcej
Dobry kadr i oświetlenie do transmisji online i filmików?

Dobry kadr i oświetlenie do transmisji online i filmików?

Kadr i oświetlenie - trzecia ważna sprawa, którą trzeba zestawić ze sobą razem z makijażem i ubraniem. Będzie trochę o technicznych aspektach i trochę o tym jak w prawie każdym wnętrzu można znaleźć kilka ciekawych kadrów. Szczególnie w dzisiejszych czasach często przechodzimy z praca i pasjami w tryb online w zaciszu domowym. I daj Boże żeby to było zacisze :) Ale do rzeczy... https://youtu.be/K4y9GlUTqEM Miejsca nagrań - pomysły Znajdź trzy – cztery kąty i zagospodaruj je w zależności od tematyki liveów/ filmów. Co w tle? To co Cię prezentuje i określa. Książki, ale tematyczne. Figurki i gadżety, ale może chociaż kolorystycznie zgrane z twoją osobą/ marką. Zieleń – też gra dobrze. Tło fotograficzne, kawiarnia może uda Ci się znaleźć chociaż kawałek białej ściany w domu? Zapraszam po garść pomysłów: Regał z książkami min. metr za tobą, zwróć uwagę na to jakie są tam książki 😉; Z rozmazaną głębią twojego ładnie urządzonego wnętrza (światło najlepiej z boku lub centralnie, rozproszone, nie w południe, obiektyw stałoogniskowy); Siedzisz w wygodnym fotelu ze stolikiem obok, miękkie faktury (koc, ciepły sweter) - dla treści miękkich: psychologicznych, wspierających. Pamiętaj o dodatkach: rośliny, świeczka lub lampka z ciepłą żarówką, kubek kawy, gadżet twojej marki lub coś z...
Więcej