Jak radzić sobie z hejtem?

jak radzić sobie z hejtem

Jak radzić sobie z hejtem, tym bardziej nagrywając transmisje live na żywo? Mój pierwszy live na FB już za mną. Jego rejestr poczyniłam w swoje 35 urodziny. Wiem, że inaczej nie zebrałabym się do tego prędko. Na pewno każdy z Was ma podobnie. Lepiej czuje się w jednej dziedzinie (u mnie stanie za kamerą), gorzej w innej (nagrywanie się przed kamerą). Postanowiłam jednak mieć z Wami kontakt i wspólnie stworzyć imperium pełne filmików wizerunkowych.

Transmisje live mają to do siebie, że są jeszcze bardziej narażają na krytykę ale też… sprawiają, że wydajemy się bardziej autentyczni. Za jednym zamachem zdobywamy swoich zagorzałych zwolenników i jakiś niewielki odsetek hejterów.

W mojej transmisji live było o początkach Light Inside: jak ten pomysł kiełkował przez 7 lat (więcej przeczytasz o mojej historii w zakładce O MNIE lub w mojej storytellingowej opowieści) i co podziało się w tym roku, że ruszyłam z kopyta, ale też o obawach przed tą pierwszą transmisją video i oceną innych. Mawia się, że krytyka jest efektem ubocznym sukcesu. Jeśli jest jej za dużo to znaczy, że coś jest nie tak z pomysłem na biznes. Wtedy dobrze jest skupić się na rzetelnym feedback’u i konstruktywnej ocenie, tak by polepszyć jakość usług i pomagać innym jeszcze kompetentniej.

Alfa i Omega, czyli jak radzić sobie z hejtem

Nikt z nas nie jest Alfą i Omegą. Osobiście wiem dużo, z każdym dniem coraz więcej i… znam ludzi, którzy specjalizują się w dziedzinach pobocznych typu: obsługa drona, animacje, sprzęt do filmowania itd. Wiem też, że jeśli ktoś, nawet na żywo zapyta mnie o coś, a ja nie będę umiała mu pomóc, powiem: nie wiem ale się dowiem.

Ostatnio czytałam w (najlepszej jak dotąd) książce Potęga teraźniejszości Eckhart Tolle, że człowiek jest jak ocean. Jego głębia i światło wewnętrzne (poczucie wartości) są niezachwiane. Zaś na jego tafli, od wiatru (a w życiu od różnych zawirowań zewnętrznych) pojawiają się czasem niewielkie fale. Nie mniej jednak to nie powinno zachwiać tego kim jesteśmy i co mamy w sobie głęboko. Tę pozycję książkową polecam każdemu. Ja dzięki niej już prawie się nie denerwuję, a przynajmniej bardzo krótko 🙂

Pomyśl, że ten kto hejtuje, albo jest taki jak Ty albo taki chce być. Często jego pobudki nie mają nic wspólnego z tym co robisz lub tym kim jesteś. Jeśli uwagi, co do tego co robisz, są dalekie od dobrych rad, staraj się nie wchodzić w dyskusje z takimi osobami. To tylko dolewa oliwy do ognia. Jeśli już musisz, odczekaj dzień lub dwa aż emocje opadną i odpowiedz danej osobie merytorycznie i bez emocji.

Zacznij odważnie video contentem i video wizytówką

na swojej stronie i kanałach social media. Wiesz, że masz coś ważnego do przekazania światu? Nie oglądaj się za siebie. Działaj. Nagrywaj. Szukaj. Inspiruj się. Stworzyłam grupę, w której możesz pytać innych o zdanie odnośnie swoich nagrań i radzić się co do sprzętu i filmowych trików. Zapraszam Cię do niej serdecznie.

Osobiście doradzę Ci przy stworzeniu Twojej video wizytówek lub content video marketingu (np. Twojego vloga na YouTubie). Jeśli nie masz sprzętu, nerwów i czasu na nagrywanie i montowanie materiałów filmowych w programach do postprodukcji, chętnie pomogę Ci z tym osobiście. Prócz video wizytówek i filmów intro na stronę www, nagrywam też firmowe eventy i teledyski. Jeśli zaś chcesz porozmawiać ze mną w cztery oczy – zapraszam na konsultacje na terenie Krakowa lub za pomocą Skype. Jeśli chcesz odkryć już kilka tajników o montowaniu filmów zapraszam do artykułu TUTAJ.

Uważam, że niczym tak mocno i szybko nie dotrzemy do naszych klientów jak dobrym filmem wizerunkowym. Jeśli oprzemy go razem na zasadach storytellingu – silna więź z odbiorcami gwarantowana. Jeśli w swoim video w sieci będziesz mieć TO COŚ, uwierz mi że klienci utożsamią się z tym czymś lub z Tobą i będą chcieli mieć Twój produkt lub usługę zanim poznają jej cenę. O tajnikach storytellingu i videotellingu możesz poczytać więcej TUTAJ.

Polecam też zobaczyć ciekawy FILMIK o hejcie opublikowany przez Mateusza Grzesiaka. Jego autor napisał również ciekawą książkę Psychologia Hejtu, jeśli na prawdę sobie z nimi nie radzisz – zajrzyj do niej. Bardzo podoba mi się również reklama Sprite: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. #iloveyouhater 

Pozdrawiam i biegnę zdmuchiwać 35 świeczek z tortu urodzinowego 🙂 W uszach brzmi refren Light Inside w rytmie hitu Live is life zespołu Opus.