Zobacz co mam dla Ciebie na lightinside.pl
Wiesz, dlaczego film to najlepszy wybór dla biznesów online?
Jako ludzie lubimy oglądać filmy… taka jest nasza natura 90% informacji docierających do naszego mózgu to treści wizualne, które przetwarzamy 60 razy szybciej niż słowo pisane. Uruchamiają nasze emocje i zmysły. Dlatego lubimy oglądać zdjęcia, a jeszcze bardziej filmy.
Najnowsze badania na temat contentu video
Według IBM Marketing Cloud, ostatnimi czasy niemal 90% contentu udostępnianego w Internecie stanowi video. Tyleż samo klientów deklaruje, że bierze pod uwagę video reklamy podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu lub usługi. Przejdź ze mną przez poniższe 10 kroków (omawiam je szczegółowo w książce „Potęga Videotellingu™. Twórz filmy, dzięki którym wyróżnisz się w social mediach.„) lub wybierz jeden z nich w materiałach na tej stronie, bez względu na to na jakim etapie kreowania video jesteś.
Doświadczenie z klientami i wiedzę zawarta w produktach cyfrowych gromadziłam ją przez ostatnią dekadę. Dzięki niej Twój przekaz video dotrze o 90% bardziej do Twoich odbiorców niż jakakolwiek inna forma reklamy.
Sprawdź czy wiedza stąd jest dla Ciebie?
Niezależnie od wieku i momentu w swoim życiu, pragniesz wykorzystać video w social media do autopromocji tego, co robisz lub co chcesz sprzedawać.
Może jesteś:
- freelancerem lub właścicielem biznesu, któremu trzeba postawić wirtualną nogę w sieci;
- pasjonatem, który chce pokazywać światu to co tworzy;
- pracownikiem, który dostał zadanie nagrywania filmów o firmie;
- pracownikiem agencji marketingowej, który ma sprawić by inne firmy były bardziej widoczne w sieci;
Może czujesz, że:
- nie wiesz, jak zwiększyć wizualną rozpoznawalność marki;
- jesteś w „szpagacie”: albo się promujesz, albo obsługujesz klientów;
- za dużo scrollujesz social media innych, a sam popadasz w prokrastynację i masz blokadę, by zacząć;
- niespodziewane wydarzenia powodują, że wybijasz się z systematycznego publikowania video;
- zagapiasz się z wrzuceniem nowego trendu w video, a później wydaje Ci się on już nieaktualny;
- chcesz zbudować pozycję eksperta w swojej dziedzinie, ale póki co bardzo nieekspercko Ci to wychodzi;
- marzysz o tym, żeby wyrwać się z kołowrotka, w którym biegniesz na najwyższych obrotach dzień po dniu;
- możesz więcej zarabiać, ale nie masz pomysłów na tematykę filmów.
Mimo to nadal chcesz:
- pokazać pomysłowo odbiorcom swoje usługi, które rozwiązują ich problemy;
- być bardziej systematyczny, zorganizowany i skuteczny;
- przełamywać lęki w nowinkach technicznych na SM i zacząć nagrywać pełną parą;
- przestać pisać tysiące słów a zacząć nagrywać krótkie filmy na SM;
- zbudować studio, sprawnie nagrywać i z łatwością montować filmy;
- zaoszczędzić finanse na oddelegowanie tworzenia video contentu firmie zewnętrznej;
- nie tracić czasu na szukanie tutoriali i dróg na skróty w internetowym chaosie informacyjnym;
- pozbyć się tremy przed kamerą i odbiorcami.
Jeśli odnalazłeś się, w którymś z powyższych stwierdzeń i pomyślałeś: „mam tak samo” to z całą pewnością poczujesz się tutaj jak u siebie.
Co jeszcze konkretnego tu znajdziesz?
- wiedzę, raporty i badania na temat zagadnień filmów w sieci;
- umiejętności przekonania klientów do korzyści płynących z własnej usługi/produktu za pomocą Videotellingu™;
- sposoby na radzenie sobie z konkurencją, bez umniejszania sobie;
- dopasowanie rodzaju nagrywania filmu i jego stylu, do Twoich preferencji;
- oszczędność czasu dzięki harmonogramowi i pomysłom na tematykę filmów;
- sposoby na pokonanie prokrastynacji, dzięki wyrobieniu nawyku tworzenia treści video i utrzymaniu systematyczności;
- wiedzę, jak zorganizować sprzęt i studio nagrań (światło, dźwięk, kamery);
- umiejętności ułatwiające planowanie scenariusza, organizację planu i nagrania;
- poczucie pewności i pokonanie własnych barier. Wygląd (stylizacja i makijaż), głos, ćwiczenia przed wystąpieniem i przygotowanie miejsca nagrań;
- analizę programów do montażu i podstawową umiejętność edytowania filmu w telefonie oraz za pomocą programu na komputerze;
- wiedzę na temat legalnych aspektów tworzenia filmów (muzyka, miejsca nagrań, dystrybucja);
- sposoby i miejsca promocji filmu w Internecie (rodzaje mediów społecznościowych, formaty filmów, tworzenie grafik, opisy filmów i ich promocja);
- zwiększenie zysków ze sprzedaży przez większe zasięgi organiczne i płatne;
- oszczędności w budżecie dzięki samodzielności w tworzeniu content video i rozwiązaniom znanym tylko profesjonalnym filmowcom (techniki stabilizacji obrazu, ustawienia kamer, elementy utrzymujące uwagę widza);
- ponadto: case study Videotellingu™ w reklamach, inspiracje, karty pracy, check listy, przydatne linki i namiary na platformy, programy, sklepy, aplikacje i rozwiązania, które przyspieszają proces nagrań filmów.
Film jest jak trampolina dla rozwoju Twojej marki. To swoistego rodzaju ID Twojego biznesu, jego kwintesencja, która pomoże Ci się wzbić ponad przeciętność. Zamień płaskie opisy i nieruchome zdjęcia na Twoich stronach w dynamiczny, trójwymiarowy obraz. Niech staną się video viralami, które dzięki Twojej systematyczności pomogą Ci zaistnieć w „internetach” i sprzedawać za Ciebie. Oglądając Twoje filmy, klienci utożsamią się z tym, co im pokażesz i zapragną mieć Twoją usługę lub produkt zanim poznają jego cenę. Tak jak po obejrzeniu dobrego filmu w kinie, Twój klient będzie wracał myślami do Twojej video reklamy, a to wszystko dzięki dobrym emocjom jakie ona w nim pozostawi.
Nagraj Twój film – wykreuj go i udostępnij – każdy ma jakąś historię do opowiedzenia.
Gdzie możesz publikować content video?
- video post w social media (rolkę lub relację na Instagramie, Facebooku, LinkedInie lub Tik Toku albo shorty na YouTube);
- video wizytówkę, video intro na stronę www;
- film reklamowy do kampanii marketingowej w mediach społecznościowych;
- film zapowiadający produkt lub usługę na landing page;
- systematyczny content video (vlog na YouTube, tutoriale, filmy instruktażowe lub produktowe) zgodny z własną branżą (filmy modowe, prezentacje wnętrz i nieruchomości, tutoriale beauty lub kulinarne, treningi sportowe, vlog podróżniczy, DIY związane z rękodziełami lub filmy edukujące we własnej dziedzinie: nauki, finansów, marketingu, fotografii, informatyki, sztuki, medycyny lub innej);
- regularne webinary, transmisje live lub masterclassy w mediach społecznościowych;
- moduły do własnego kursu online i zwiększającego dochód pasywny;
- pokaz multimedialny na konferencję/event/warsztaty oparty na własnym szkoleniu lub slideshow;
- klip promocyjny własnej firmy, pokazujący jak ona funkcjonuje od wewnątrz, co zacieśni więzi między pracownikami i pokaże firmę od dobrej strony kontrahentom (działania employer branding);
- video testimonials, czyli video referencje/opinie od zadowolonych klientów;
- wywiady z ekspertami z własnej branży lub influencerami (wpływowymi blogerami).
Jak wygląda współpraca ze mną?
Rozejrzyj się po ofercie, czy czegoś z niej potrzebujesz. Jeśli czujesz, że to jest to, łap wiedzę i działaj. W razie pytań zapraszam do kontaktu.
Ty opowiesz mi swoją historię związaną z biznesem online lub Twoją pasją i razem stworzymy strategię na content video za pomocą tzw. Videotellingu™ . Mogę nauczyć Cię również podstaw edycji video w aplikacji Cap Cut w kursie online lub jeśli wolisz – w instrukcji do druku dostępnej w Empiku. Mam też masę e-booków, które pomogą Ci organizacyjnie przy tworzeniu content video.