fbpx
Wybierz rodzaj montażu

Wybierz rodzaj montażu

Wybierz rodzaj montażu i zdynamizuj swój film. Nawet jeśli jest to video wizytówka, film promocyjny na stronę www albo video post na FB, czasem warto poznać zabiegi jakie są stosowane w filmach fabularnych, które oglądasz w kinie. Możesz mówić o mieście, a pokazywać kopiec mrówek – coś w nieoczywisty sposób. Możesz zagrać muzyką, jej tempem, głośnością a nawet i ciszą. Pociąć ujęcia stosując elipsę, poprzestawiać fabułę w sposób nielinearny, zastosować efekt Kuleshova i wiele innych trików. Ominąć zaś montaż "od klamki do klamki" i ten linearny, jeśli to nie wywiad lub moduł twojego kursu online. Warto też wiedzieć kiedy stosować twarde cięcia bez przejść, a kiedy te miękkie gdzie widz się rozpłynie razem z nimi. Jeśli masz już zbudowaną opowieść storytellingową, o której pisałam TUTAJ, nagrane ujęcia to teraz równie mocno i intrygująco możesz podziałać na etapie montażu. Zarówno kompozycją i dynamiką scen jak i efektami. Poniżej kilkanaście opcji: rodzaj montażu i figury montażowe. Poczytaj. Spróbuj zapisać gdzieś obok, te które mogą pasować do historii o twojej pasji, biznesie. Zapiski przydadzą Ci się w trakcie montażu ,ale też na etapie planowania nagrań. Na pewno nie polecam montażu linearnego (liniowego) ustawionego chronologicznie, używanego najczęściej jako instruktaż, tutorial. Opowiada się w nim...
Więcej
Dobry kadr i oświetlenie do transmisji online i filmików?

Dobry kadr i oświetlenie do transmisji online i filmików?

Kadr i oświetlenie - trzecia ważna sprawa, którą trzeba zestawić ze sobą razem z makijażem i ubraniem. Będzie trochę o technicznych aspektach i trochę o tym jak w prawie każdym wnętrzu można znaleźć kilka ciekawych kadrów. Szczególnie w dzisiejszych czasach często przechodzimy z praca i pasjami w tryb online w zaciszu domowym. I daj Boże żeby to było zacisze :) Ale do rzeczy... https://youtu.be/K4y9GlUTqEM Miejsca nagrań - pomysły Znajdź trzy – cztery kąty i zagospodaruj je w zależności od tematyki liveów/ filmów. Co w tle? To co Cię prezentuje i określa. Książki, ale tematyczne. Figurki i gadżety, ale może chociaż kolorystycznie zgrane z twoją osobą/ marką. Zieleń – też gra dobrze. Tło fotograficzne, kawiarnia może uda Ci się znaleźć chociaż kawałek białej ściany w domu? Zapraszam po garść pomysłów: Regał z książkami min. metr za tobą, zwróć uwagę na to jakie są tam książki 😉; Z rozmazaną głębią twojego ładnie urządzonego wnętrza (światło najlepiej z boku lub centralnie, rozproszone, nie w południe, obiektyw stałoogniskowy); Siedzisz w wygodnym fotelu ze stolikiem obok, miękkie faktury (koc, ciepły sweter) - dla treści miękkich: psychologicznych, wspierających. Pamiętaj o dodatkach: rośliny, świeczka lub lampka z ciepłą żarówką, kubek kawy, gadżet twojej marki lub coś z...
Więcej
Jakie ubranie wybrać do wystąpień przed kamerą?

Jakie ubranie wybrać do wystąpień przed kamerą?

Jakie ubranie wybrać do wystąpień przed kamerą? Czy jedziesz do telewizji udzielić wywiadu czy nagrywasz w zaciszu domowym transmisje online - nie ma znaczenia. Szafa wiadomo - nigdy w niej nie możemy znaleźć odpowiednich zestawów ubrań. Często wybieramy te same, w których czujemy się swobodnie. Przed kamerą też powinniśmy tak się czuć, ale jest kilka ważnych punktów, o których powinnaś wiedzieć dobierając garderobę. Jakie ubranie wybrać do wystąpień przed kamerą - ogólne zasady Obok makijażu i kadru, ubranie to jeden z trzech najważniejszych elementów, na który powinnaś zwrócić uwagę zanim włączysz REC w aparacie cyfrowym lub telefonie. Wybierz taki zestaw, w którym czujesz się wygodnie i komfortowo, ale jeśli prowadzisz biznes online ważne, by ubranie jakie założysz przed kamerą było też zgodne z Twoją identyfikacją wizualną oraz z twoimi celami (kolor Twojej marki, gadżety). Wyróżnij się spośród masy zdjęć na wall’u FB lub Instagrama, ale nie przesadzaj też z ilością charakterystycznych elementów. Bądź w tym systematyczna i konsekwentna. W zależności od tego co prezentujesz możesz mieć czasem luźniejszą stylóweczkę, która skraca dystans i sprawia, że ludzie widzą w twojej firmie autentycznego człowieka, a czasem możesz wystąpić ubrana bardziej ekspercko i merytorycznie, bardziej poważnie, zgodnie z tym co robisz i sprzedajesz....
Więcej