Gdzie opublikować filmik reklamowy w social media?

• własna strona www (jako intro/ demo lub seria odcinków – content video marketingu),
• Facebook (post, klip do kampanii reklamowej, live, tło na FB),
• YouTube i Vimeo (jako reklama lub video content marketing),
• Instagram (tylko do 60 sekund i z galerii w telefonie),
• LinkedIn (pamiętaj, udostępniaj tu tylko poważne filmiki z wiedzą lub tym co cię interesuje),
• newsletter (podlinkuj lub wklej mały filmik albo jeszcze lepiej gif, zbyt duży plik może nadwyrężyć cierpliwość klienta)
• prezentacje na warsztaty lub do pokazania swojego produktu (zamiast slideshow w PowerPoint, zrób filmik albo puść jego kilka fragmentów)

W jakim formacie i rozdzielczości tworzyć filmiki? Zapraszam do artykułu w tym temacie TUTAJ.

A teraz przejdźmy do szczegółów:

filmik reklamowy w social mediaWłasna strona www

Zamiast zdjęcia, które powita nowych klientów możesz zamieścić krótki filmik, najlepiej z powolnym pokazaniem detali tego co robisz.

Możesz też stworzyć osobną zakładkę z czymś w rodzaju odcinków filmowych, jako twój content video marketing.

Najpierw wgraj takie filmiki na YouTube lub Vimeo a potem udostępnij na stronie. Jeśli masz stronę postawioną w WordPress poniżej wklejam zdjęcia z instrukcją. Jeśli gubisz się w architekturze swojej strony poproś o pokazanie jak to robić kogoś kto ci ją stawiał.

filmik reklamowy w social media

Wejdź do zakładki Films i dodaj nowy film: Add new, wtedy utworzy ci się pusty post.

Na dole tego postu ustaw z jakiego programu wkleisz liczbę, która jest w adresie strony, na której opublikowałeś wcześniej film.

Nie zapomnij ustawić obrazek wyróżniający. Najlepiej zrobić Print Screen z najlepszego momentu w twoim filmie w największej rozdzielczości, czyli 1920 x 1080 px.

Następnie daj zapisz szkic, podejrzyj go i opublikuj jeśli wszystko jest ok. Tak jak z normalnym postem na blog.

Jeśli to zbyt skomplikowane, nie wahaj się poprosić o pomoc osoby, która na się tym dla ciebie zajmuje.

Facebookfilmik w social media

  • filmik jako post (formaty filmików znajdziesz poniżej). Jeśli chcesz udostępnić czyiś filmik zrób to z innego konta na FB lub importuj go ze swojego komputera. Najgorszą opcją jest podlinkowanie filmu z YouTube’a, z którym pan Facebook się nie lubi. Video z YT jest pokazane jako miniaturka z pogrubionym tytułem. Z doświadczenia wiem że ma słabą oglądalność.
  • filmik jako klip do kampanii reklamowej
  • filmik jako tło. Gdy zaczniesz go dodawać, pojawi ci się komunikat, którego trzeba przestrzegać: Rozmiar filmu co najmiej 820 x 312 px, a zalecany to 820 x 462 px, długość filmiku od 20 do 60 sekund. I to wszystko nie mniej ni więcej. Próbowałam być mądrzejsza i wygenerowałam ostatnio 15 wersji tła na FB, jednak światłowody mnie nie puściły dopóki nie zrobiłam dokładnie to co zalecano.
  • Live – hit. Najbardziej promowane przez FB rodzaj filmiku. Twoi followersi też najchętniej oglądają cię na żywo. Wiem wiem.. jeśli masz tysiąc barier z tego tytułu w głowie, polecam ci zajrzeć do Teacherki, (na FB można ją znaleźć pod hasłem: Teacherka – video, live, podcast )

filmik reklamowy w social mediaYouTube

Odnośnie formatów filmów na YouTuba i innych kanałów social media przeczytasz tutaj. Z ciekawostek jeśli udostępnisz film o proporcjach 16:9 w proporcjach 4:3, pojawią ci się czarne pasy po bokach. Pamiętaj o dostosowaniu tych proporcji.

Jeśli masz już większą firmę możesz zainwestować w reklamę na YT, choć… nie polecam tego. Sam wiesz jak to jest gdy chcesz obejrzeć jakiś film, tutorial lub teledysk i musisz swoje odczekać. Nie mniej jednak podaję typy reklam na YT:

  • TrueView in Stream – są to niepomijalne przez 5 sekund filmiki. Same w sobie mogą być dłuższe
  • Bumper Ads – krótkie 6-sekundowe filmiki, również niepomijalne (najszybciej docierają do klientów)
  • TrueView Discovery (dawniej TrueView in- display) to format wyświetlany u góry w wynikach wyszukiwania, obok powiązanych filmów lub w aplikacji mobilnej YT.

Vimeo

To stronka dla profesjonalnych fotografów i filmowców. Jeśli zależy ci na jakości i elegancji pokazywanych filmów, to idealna strona do publikowania twojego filmowego portfolio.

filmik reklamowy w social mediaInstagram

Parametry filmiku na Instagramie to 1080 x 1080 px, czyli… kwadracik jak się domyślacie. W proporcjach to 1,91 : 1

Relacje zaś kręcić najlepiej w pionie w proporcjach 4:5

Jeśli chcesz nagrać filmik od razu, po kliknięciu ikonki kamery wciśnij okrągłą ikonkę i przytrzymaj ją tyle ile chcesz nagrywać film. Potem dobierz filtry i koniecznie “ohasztaguj”, by film szedł jeszcze dalej w świat.

Uwaga nr 1.! Nie da się importować filmów z komputera. Koniecznie trzeba je przesłać do biblioteki lub galerii zdjęć (w zależności od rodzaju telefonu) i dopiero stamtąd można je publikować.

Uwaga nr 2.! Film na Instagram może trwać tylko do 60 sekund. Ponoć w niedalekiej przyszłości będzie mógł trwać do godziny ale póki co… mniej znaczy więcej.

Jeśli nadal nie wiesz, czy w ogóle się za to zabierać, polecam ci przeczytać artykuł: Video w sieci, badania i raporty na temat jego skuteczności.